Remia

Project Info

Remia Case Study

Klant:

Remia is een toonaangevende producent van sauzen en vetten inmiddels in de levensmiddelenbranche. Spraakmakende marketingcampagnes, product- en verpakkingsinnovaties hebben van Remia een sterk merk gemaakt.

Probleem:

Remia wil graag weten welke sauzen populair zijn, welke het best verkocht worden. Niet alleen hun eigen sauzen, maar ook die van hun concurrenten. Daarnaast willen ze graag weten welke factoren van invloed zijn op de keuze voor saus in de winkel, of de reclames die ze maken het gewenste effect hebben, en welke doelgroep welke saus gebruikt.

Oplossing:

Wekelijks ondervragen wij een aantal sausgebruikers. Zij krijgen een winkelschap vol met potjes saus te zien en moeten aangeven welke daarvan zij in huis hebben. Daarna moeten ze motiveren waarom juist deze en niet die van de concurrent, bv. prijs, kwaliteit, smaak, gewoonte, verpakking. Door continu te monitoren, kan Remia precies in de gaten houden welke sauzen het meest gebruikt worden, waarom en door wie. Daarnaast wordt van alle lopende reclames op TV met behulp van screenshots gevraagd of ze deze gezien hebben, hoe ze deze beoordelen en of ze naar aanleiding hiervan het betreffende product gaan proberen. Af en toe wordt een adhoc onderzoek uitgevoerd om dieper door te vragen naar voorkeuren en redenen, bv. verpakkingsgrootte voor satesaus, of interesse voor een bepaalde smaakvariant.

Oplossing in cijfers:

  • 9 Jaar in samenwerking
  • 185 verschillende sauzen
  • 2000+ respondenten per jaar
  • 53% van de sausgebruikers gebruikt heeft Remia in huis
x
Download NU de MIE18 app! Nee, bedankt!